نامه نگاری

ساخت وبلاگ

نماز آیات بنا بر رساله آیت الله سیستانی "حفظه الله"

  • نماز آیات بنا بر رساله آیت الله سیستانی "حفظه الله"

    مسأله ۱۴۷۰ ـ نماز آیات که دستور آن بعداً گفته خواهد شد به واسطه سه مورد واجب می‌شود:
    اوّل: کسوف (خورشید گرفتگی).
    دوّم: خسوف (ماه گرفتگی).
    و در این دو مورد هر چند مقدار گرفتگی کم باشد و کسی هم از آن نترسد نماز آیات واجب است.
    سوّم: زلزله ـ بنا بر احتیاط واجب ـ اگرچه کسی هم نترسد.
    و اما در رعد و برق، و بادهای سیاه و سرخ، و مانند اینها از آیات آسمانی در صورتی که بیشتر مردم بترسند، و همچنین در حوادث زمینی مانند فرو رفتن زمین، و افتادن کوه که موجب ترس اکثر مردم شود ـ بنا بر احتیاط مستحب ـ نماز آیات ترک نشود.

    مسأله ۱۴۷۱ ـ اگر از چیزهایی که نماز آیات برای آنها واجب است بیشتر از یکی اتفاق بیفتد، انسان باید برای هر یک از آنها یک نماز آیات بخواند، مثلاً اگر خورشید بگیرد، و زلزله هم بشود، باید دو نماز آیات بخواند.

    مسأله ۱۴۷۲ ـ کسی که قضای چند نماز آیات بر او واجب است چه همه آنها برای یک چیز بر او واجب شده باشد، مثلاً سه مرتبه خورشید گرفته و نماز آنها را نخوانده است، چه برای چند چیز باشد، مثلاً برای خورشید گرفتگی، و ماه گرفتگی، و زلزله، نمازهایی بر او واجب شده باشد، موقعی که قضای آنها را میخواند، لازم نیست معین کند که برای کدام یک از آنها است.

    مسأله ۱۴۷۳ ـ چیزهایی که نماز آیات برای آنها واجب است، در هر جایی اتفاق بیفتد و احساس شود، فقط مردم همانجا باید نماز آیات بخوانند، و بر مردم جاهای دیگر واجب نیست.

    مسأله ۱۴۷۴ ـ وقت شروع در نماز آیات برای کسوف و خسوف، موقعی است که خورشید یا ماه شروع به گرفتن میکند، و تا زمانی که به حالت طبیعی برنگشته ادامه دارد (اگرچه بهتر آن است که به‌قدری تأخیر نیندازند که شروع به باز شدن کند)، ولی تمام کردن نماز آیات را می‌توان تا بعد از باز شدن خورشید، یا ماه تأخیر انداخت.

    مسأله ۱۴۷۵ ـ اگر خواندن نماز آیات را به ‌قدری تأخیر بیندازد که خورشید یا ماه شروع به باز شدن کند، نیت ادا مانعی ندارد، ولی بعد از باز شدن تمام آن، نماز قضا می‌شود.

    مسأله ۱۴۷۶ ـ اگر مدت گرفتن خورشید یا ماه، به‌اندازه خواندن یک رکعت نماز یا کمتر باشد، نمازی که میخواند ادا است، و همچنین است اگر مدت گرفتن آنها بیشتر باشد. ولی انسان نماز را نخواند تا به‌اندازه خواندن یک رکعت یا کمتر به آخر وقت آن مانده باشد، در این صورت نماز آیات واجب و اداء است.

    مسأله ۱۴۷۷ ـ موقعی که رعد و برق و مانند اینها اتفاق میافتد، و بخواهد احتیاط کند اگر وقتشان وسعت داشته باشد لازم نیست نماز آیات را فوراً بخواند، و در غیر این صورت مانند زلزله باید فوراً آن را بخواند به نحوی که در نظر مردم تأخیر محسوب نشود، و اگر تأخیر کرد احتیاط مستحب آن است که بعداً بدون نیت ادا و قضا بخواند.

    مسأله ۱۴۷۸ ـ اگر گرفتن خورشید یا ماه را نداند، و بعد از باز شدن بفهمد که تمام آن گرفته بوده، باید قضای نماز آیات را بخواند، ولی اگر بفهمد مقداری از آن گرفته بوده، قضا بر او واجب نیست.

    مسأله ۱۴۷۹ ـ اگر عدّه‌ای بگویند که خورشید یا ماه گرفته است، چنانچه انسان از گفته آنان یقین یا اطمینان شخصی پیدا نکند و نماز آیات نخواند و بعد معلوم شود راست گفته‌اند، در صورتی که تمام خورشید یا ماه گرفته باشد، باید نماز آیات را بخواند، ولی اگر مقداری از آن گرفته باشد، خواندن نماز آیات بر او واجب نیست. و همچنین است اگر دو نفر که عادل بودن آنان معلوم نیست بگویند خورشید یا ماه گرفته، بعد معلوم شود که عادل بوده‌اند.

    مسأله ۱۴۸۰ ـ اگر انسان به گفته کسانی که از روی قاعده علمی وقت گرفتن خورشید و ماه را میدانند اطمینان پیدا کند که خورشید یا ماه گرفته، باید نماز آیات را بخواند. و نیز اگر بگویند فلان وقت خورشید یا ماه میگیرد، و فلان مقدار طول میکشد و انسان به گفته آنان اطمینان پیدا کند، باید به حرف آنان عمل نماید.

    مسأله ۱۴۸۱ ـ اگر بفهمد نماز آیاتی که برای خورشید گرفتگی، یا ماه گرفتگی خوانده باطل بوده است، باید دوباره بخواند، و اگر وقت گذشته قضا نماید.

    مسأله ۱۴۸۲ ـ اگر در وقت نماز یومیه نماز آیات هم بر انسان واجب شود، چنانچه برای هر دو نماز وقت دارد، هرکدام را اوّل بخواند اشکال ندارد، و اگر وقت یکی از آن دو تنگ باشد، باید اوّل آن را بخواند، و اگر وقت هر دو تنگ باشد، باید اوّل نماز یومیه را بخواند.

    مسأله ۱۴۸۳ ـ اگر در بین نماز یومیه بفهمد که وقت نماز آیات تنگ است، چنانچه وقت نماز یومیه هم تنگ باشد، باید آن را تمام کند بعد نماز آیات را بخواند، و اگر وقت نماز یومیه تنگ نباشد، آن را بشکند و اوّل نماز آیات، و بعد نماز یومیه را بجا آورد.

    مسأله ۱۴۸۴ ـ اگر در بین نماز آیات بفهمد که وقت نماز یومیه تنگ است، باید نماز آیات را رها کند و مشغول نماز یومیه شود، و بعد از آنکه نماز را تمام کرد پیش از انجام کاری که نماز را به هم بزند، بقیه نماز آیات را از همانجا که رها کرده بخواند.

    مسأله ۱۴۸۵ ـ اگر زن در حال حیض یا نفاس باشد و خورشید یا ماه گرفتگی شود، یا زلزله اتفاق بیفتد، نماز آیات بر او واجب نیست و قضا هم ندارد.

    مسأله ۱۴۸۶ ـ نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد، و دستور آن این است که انسان بعد از نیت، تکبیر بگوید و یک حمد و یک سوره تمام بخواند و به رکوع رود و سر از رکوع بردارد، دوباره یک حمد و یک سوره بخواند، باز به رکوع رود تا پنج مرتبه، و بعد از بلند شدن از رکوع پنجم دو سجده نماید و برخیزد، و رکعت دوّم را هم مثل رکعت اوّل بجا آورد و تشهّد بخواند و سلام دهد.

    مسأله ۱۴۸۷ ـ در نماز آیات ممکن است انسان بعد از نیت و تکبیر و خواندن حمد، آیه‌های یک سوره را پنج قسمت کند، و یک آیه یا بیشتر از آن را بخواند بلکه کمتر از یک آیه را نیز می‌تواند بخواند ولی باید ـ بنا بر احتیاط ـ جمله تامّه باشد، و از اوّل سوره شروع کند و به گفتن «بسم الله» اکتفا نکند، و سپس به رکوع رود و سر بردارد، و بدون اینکه حمد بخواند، قسمت دوّم از همان سوره را بخواند و به رکوع رود، و همین‌طور تا پیش از رکوع پنجم سوره را تمام نماید؛ مثلاً در سوره فلق، اوّل «بِسْمِ الله الرَّحَمنِ الرَّحِیمِ * قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الفَلَقِ» بگوید و به رکوع رود، بعد بایستد و بگوید: «مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ» دوباره به رکوع رود، و بعد از رکوع بایستد و بگوید: «وَمِنْ شَرِّ غاسِقٍ اِذا وَقَبَ» باز به رکوع رود و بایستد و بگوید: «وَمِنْ شَرِّ النَّفّاثاتِ فِی العُقَدِ» و برود به رکوع باز هم سر بردارد و بگوید: «وَمِنْ شَرِّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ» و بعد از آن به رکوع پنجم رود و بعد از سر برداشتن، دو سجده کند، و رکعت دوّم را هم مثل رکعت اوّل بجا آورد، و بعد از سجده دوّم تشهّد بخواند و نماز را سلام دهد. و نیز جایز است که به کمتر از پنج قسمت تقسیم نماید، لکن هر وقت سوره را تمام کرد لازم است حمد را قبل از رکوع بعدی بخواند.

    مسأله ۱۴۸۸ ـ اگر در یک رکعت از نماز آیات پنج مرتبه حمد و سوره بخواند، و در رکعت دیگر یک حمد بخواند و سوره را پنج قسمت کند مانعی ندارد.

    مسأله ۱۴۸۹ ـ چیزهایی که در نمازهای یومیه واجب و مستحب است، در نماز آیات هم واجب و مستحب میباشد، ولی در نماز آیات در صورتی که با جماعت باشد می‌تواند رجاءً بجای اذان و اقامه سه مرتبه بگویند «الصلاة» و در غیر جماعت چیزی نیست، ولی مشروعیت جماعت در نماز آیات در غیر گرفتن ماه و خورشید ثابت نیست.

    مسأله ۱۴۹۰ ـ مستحب است پیش از رکوع و بعد از آن تکبیر بگوید، و بعد از رکوع پنجم و دهم تکبیر مستحب نیست. بلکه مستحب است بگوید: «سَمعَ الله لِمَنْ حَمِدَهُ».

    مسأله ۱۴۹۱ ـ مستحب است پیش از رکوع دوّم و چهارم و ششم و هشتم و دهم قنوت بخواند، و اگر فقط قنوت پیش از رکوع دهم بخواند کافی است.

    مسأله ۱۴۹۲ ـ اگر در نماز آیات شک کند که چند رکعت خوانده و فکرش به‌جایی نرسد، نماز باطل است.

    مسأله ۱۴۹۳ ـ اگر شک کند که در رکوع آخر رکعت اوّل است، یا در رکوع اوّل رکعت دوّم و فکرش به‌جایی نرسد، نماز باطل است. ولی اگر مثلاً شک کند که چهار رکوع کرده یا پنج رکوع، چنانچه شک او پیش از خم شدن برای سجده باشد، رکوعی را که شک دارد بجا آورده یا نه باید بجا آورد، ولی اگر برای سجده خم شده باید به شک خود اعتنا نکند.

    مسأله ۱۴۹۴ ـ هر یک از رکوع‌های نماز آیات رکن است، که اگر عمداً کم یا زیاد شود نماز باطل است. و همچنین است اگر اشتباهاً کم شود، و یا ـ بنا بر احتیاط ـ اشتباهاً زیاد شود.

    “این مطلب در تاریخ 5 تیر ماه 1397 و با توجه به مندرجات در رساله و وب سایت آیت الله سیستانی “حفظه الله” منتشر گردید لذا برای دیدن اصل نظرات و یا تغییرات احتمالی در متن های رساله های مراجع تقلید باید به رساله مراجع رجوع نمایید. مجله تایم .

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

سایت مجله تایم در عرصه های زیر فعالیت می کند و دارای پست هایی دیدنی در این عناوین است : بیوگرافی ، بیوگرافی هنرمندان ، بیوگرافی بازیگران ، بیوگرافی ورزشکاران ، بیوگرافی فوتبالیست ها ، هنرمندان ، ورزش ، تیزر فیلم ، انیمیشن ، کلیپ ، سینما ، موسیقی ، آنونس ، آشپزی ، دانلود ، سلامت ، بازی ، بازی های رایانه ای ، خواننده ها ، اس ام اس ، گالری عکس ، گل و گیاه ، آموزش ، تکنولوژی ، خودرو ، ماشین ، مشخصات خودرو ، بیوگرافی هنرمندان ، مجله اینترنتی تایم و...

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : نماز,آیات,بنا,بر,رساله,آیت,الله,سیستانی,“حفظه,الله”,بیوگرافی , مجله , مجله اینترنتی , مجله تایم , بیوگرافی بازیگران , مجله سلامت , مجله ورزشی , مجله تایم , تایم , تیزر فیلم , بازی , سینما , مشخصات خودرو, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 291 تاريخ : پنجشنبه 18 مرداد 1397 ساعت: 15:28

حتما شما هم توی اینترنت مدام به دنبال راهی واقعی و پرسود برای کسب و کار در فضای مجازی می گردید؟!؟! توی این مقاله آخرین و بهترین راه درآمدی رو بهتون معرفی کنیم ، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید.
من هم مثل شما خیلی خیلی به دنبال یک راه پرسود می گشتم و قصد داشتم به یک درآمد خیلی خوبی برسم تا اینکه با سایتی به نام کار می کنیم آشنا شدم! این سایت بهترین و شگفت انگیز ترین سایتی بود که تابحال دیده ام این را به عنوان یک دوست به شما پیشنهاد می کنم که حتما دست کم یک سری به این سایت بزنید.
سایت کار می کنیم یک سایت فوق العاده بر پایه فریلنسری هست که به شما این امکان رو میده تا با هر توانایی که دارید و البته میتوانید از طریق اینترنت به مشتریان خود ارائه دهید کسب درآمد کنید. جالب است بدانید شما میتوانید تنها با روزی 2 ساعت کار در منزل به درآمد ثابت 400 هزار تومان در ماه برسید!!! جالب تر از همه این است که این سایت هیچ محدودیت سنی ندارد و محیط بسیار خوبی برای نوجوانان است.
آمریکا با این همه غرور و ادعا حدود 50% از مردمش فریلنسر هستند درنتیجه ما نیز باید به این موضوع اهمیت بیشتری بدهیم.
من که خودم تا حالا 1.200.000 تومان از طریق همین سایت درآمد کسب کرده ام و پیشنهاد می کنم شما هم دست به کار شوید.
سایت کار می کنیم

 

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : درامد,ماهانه,2,میلیون,تومان,درامد ماهانه 2 میلیون تومان,کسب درامد میلیونی, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 16 مرداد 1397 ساعت: 0:01

همام طارق پسر قناد معروف در استقلال تهران +عکس و کارنامه

  • همام طارق پسر قناد معروف در استقلال تهران +عکس و کارنامه

    کادر مدیریتی قبلی باشگاه استقلال پس از ناکامی در حفظ
    مامه بابا تیام و سرور جپاروف
    با انتقادات هواداران و پیشکسوتان استقلال مجبور به کناره گیری از
    سمت خود شده و در نهایت امیرحسین فتحی با در دست
    گرفتن زمام کار توانست ظرف مدتی کوتاه اوضاع آشفته این باشگاه را
    تا حدی سروسامان ببخشد.

    بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر مرتضی تبریزی
    مهاجم سرشناس تیم ذوب آهن و مارکوس نویمایر
    هافبک تهاجمی آلمانی هر دو با کارنامه ای قابل دفاع به باشگاه
    استقلال رفته و قراردادهای خود را با این تیم به مدت دو سال منعقد
    کردند.

    چهارشنبه شب نیز همام طارق (Humam Tariq) هافبک
    تهاجمی ۲۲ ساله تیم امید عراق که سابقه بازی در لیگهای عراق و
    امارات را دارد با امضای قراردادی سه ساله به استقلال پیوست. این
    در حالی بود که پیشتر ایمن حسین بازیکن مشکوک به صغر سنی عراقی در
    همین رده سنی مدنظر باشگاه قرارداشت ولی فعلا خبری از این بازیکن
    نیست.

    نقل و انتقالات لیگ برتر 97 98 نقل و انتقالات استقلال تهران بیوگرافی همام طارق بیوگرافی فوتبالیست ها بازیکن جدید استقلال تهران اینستاگرام همام طارق اخبار نقل و انتقالات اخبار فوتبال داخلی اخبار باشگاه استقلال تهران

    در ادامه به بررسی کارنامه همام طارق پرداختیم تا بیشتر با این
    ستاره جوان عراقی و زندگی شخصی اش آشنا شویم:

    **رکورددار در تیم ملی عراق!

    این فوتبالیست که متولد ۱۹۹۶ است و در تیم نیروی هوایی عراق توپ
    زده است، در سن ۱۶ سالگی توانست با جلب نظر سرمربی وقت تیم ملی
    کشورش برای تیم بزرگسالان به میدان برود و از این نظر جوانترین
    بازیکن تاریخ این کشور در تیم ملی به حساب می آید. او در تاریخ ۳۰
    دسامبر سال ۲۰۱۲ در دیداری دوستانه روبروی تونس به زمین رفت که در
    پایان هم عراق شکست خورد.

    **باز هم رکورد می زند!

    طارق که به دلیل اخلاق و سبک بازی اش در عراق محبوب هم هست از
    نگاه رسانه های ورزشی این کشور دارای این قابلیت شناخته شده که می
    تواند رکورد تعداد بازی ملی را هم بشکند. او با ۲۲ سال سن تاکنون
    ۴۵ بازی ملی در کارنامه اش ثبت کرده که در نوع خود کم نظیر است.

    نقل و انتقالات لیگ برتر 97 98 نقل و انتقالات استقلال تهران بیوگرافی همام طارق بیوگرافی فوتبالیست ها بازیکن جدید استقلال تهران اینستاگرام همام طارق اخبار نقل و انتقالات اخبار فوتبال داخلی اخبار باشگاه استقلال تهران

    **یک گل ملی دارد!

    همام در این مدت در یک بازی دوستانه با جمهوری دموکراتیک کنگو در
    ترکیب تیم ملی کشورش به زمین رفت و یکی از دو گل تیم ملی عراق در
    دیداری که در نهایت ۱-۲ به پایان رسید را به ثمر رساند. این تنها
    گل ملی در رده بزرگسالان اوست.

    **شروع درخشش همام!

    شروع دوران اوج طارق از سال ۲۰۱۳ بود. زمانی که بازیکنی ۱۷ ساله
    بود با تیم عراق در جام خلیج فارس به عنوان نایب قهرمانی با تیم
    کشورش دست یافت.

    **حضور در انتخابی جام ملتهای قبل!

    او در مسابقات انتخابی جام ملتهای دور قبل یعنی سال ۲۰۱۵ هم برای
    کشورش توپ زد. او در ۴ دیدار مقابل اندونزی(۲ بازی رفت و برگشت)،
    چین و عربستان در ترکیب تیم ملی عراق بود. البته در خود رقابتها
    فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد و فقط ۵۷ دقیقه روبروی اردن به
    میدان رفت. مسابقاتی که تیم عراق با حذف تیم ملی کشورمان به مراحل
    پایانی راه یافت و در نهایت هم چهارم شد.

    نقل و انتقالات لیگ برتر 97 98 نقل و انتقالات استقلال تهران بیوگرافی همام طارق بیوگرافی فوتبالیست ها بازیکن جدید استقلال تهران اینستاگرام همام طارق اخبار نقل و انتقالات اخبار فوتبال داخلی اخبار باشگاه استقلال تهران

    **حضور در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴!

    طارق در رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم برای تیم ملی
    کشورش به زمین رفته بود. او در دو دیدار برابر عمان و استرالیا در
    ترکیب بود که البته در پایان عراق با کسب ۵ امتیاز از ۸ دیدار در
    رده آخر گروه ایستاد و حذف شد.

    **ستاره عراق در بازیهای آسیایی ۲۰۱۶

    طارق در سن ۱۸ سالگی با حضور در ترکیب تیم امید عراق در بازیهای
    آسیایی درخشش زیادتری داشت. او در آن بازیها ۴ گل زد و در نهایت
    با عراق سوم شد. او و یونس محمود از بهترین های عراق در بازیهای
    آسیایی ۲۰۱۶ بودند.

    **شرکت در جام جهانی زیر ۲۰ سال!

    همام در جام جهانی زیر ۲۰ ساله های جهان در سال ۲۰۱۳ هم برای عراق
    بازی کرد. او در دیدار برابر انگلیس حضور داشت که در پایان ۲-۲
    شد. طارق در آن مصاف اولین کارت زرد دوران بازیگری اش را دریافت
    کرد. همچنین روبروی شیلی نیز به میدان رفت و عراق آن بازی را با
    تیجه ۱-۲ برنده شد. عراق در یک هشتم نهایی با پاراگوئه دیدار کرد
    که در پایان بازی به وقت های اضافه رسید و با یک گل نماینده
    آمریکای جنوبی را حذف کرد.

    یاران طارق در یک چهام پایانی با کره جنوبی در ۹۰ دقیقه ۳-۳ شدند
    و در ضربات پنالتی ۴-۵ کره را شکست دادند و به نیمه نهایی راه
    یافتند. در نیمه نهایی با اروگوئه یک – یک کردند ولی در ضربات
    پنالتی ۷-۶ باختند. یکی از ضربات پنالتی را هم طارق زد که گل هم
    شد. عراقی ها در دیدار رده بندی هم به غنا خوردند و ۰-۳ باختند و
    چهارم جهان شدند.

    نقل و انتقالات لیگ برتر 97 98 نقل و انتقالات استقلال تهران بیوگرافی همام طارق بیوگرافی فوتبالیست ها بازیکن جدید استقلال تهران اینستاگرام همام طارق اخبار نقل و انتقالات اخبار فوتبال داخلی اخبار باشگاه استقلال تهران

    **ریزنقشِ دوست داشتنی!

    این بازیکن با توجه به قد متوسط و جثه ریزه اش بین کارشناسان
    عراقی به فوتبالیست ریزنقش دوست داشتنی شهره است. او قدی ۱۷۱
    سانتی متری و ۶۷ کیلوگرم وزن دارد و هم هافبک هجومی بازی می کند و
    هم وینگر راست یا چپ. این بازیکن هنوز در رده باشگاهی اتفاق مهمی
    را در دوران فوتبالی اش تجربه نکرده و دو بار تا پای بستن قرارداد
    با تیمهای ترکیه ای پیش رفت اما به دلیل مسائل مالی به هم خورد.

    از این حیث بودن در استقلال و بازی احتمالی در یک چهارم نهایی لیگ
    قهرمانان آسیا می تواند مهمترین اتفاق زندگی باشگاهی طارق محسوب
    شود.

    **پسر ارشد خانواده فرج نعوش!

    همام طارق پسر بزرگ خانواده محسوب می شود. این بازیکن در حومه
    بغداد در منطقه ای به نام عظیمیه در ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۷۴ متولد
    شده است. ۱۰ فوریه سال ۱۹۹۶ که سن دقیقش ۲۲ سال و ۵ ماه و ۲۴ روز
    است.

    **پسر بهترین قناد عراق!

    پدر همام طارق مالک بهترین قنادی پایتخت در بغداد است. شیرینی
    فروشی که ۶۴ سال قبل یعنی سال ۱۹۵۴ تأسیس شده و به گفته رسانه های
    عراقی بهترین شیرینی فروشی پایتخت است که در شهرهای دیگر عراق هم
    شعبه دارد. پدر طارق نام قنادی اش را “فرج نعوش و پسران” گذاشته
    است.

    نقل و انتقالات لیگ برتر 97 98 نقل و انتقالات استقلال تهران بیوگرافی همام طارق بیوگرافی فوتبالیست ها بازیکن جدید استقلال تهران اینستاگرام همام طارق اخبار نقل و انتقالات اخبار فوتبال داخلی اخبار باشگاه استقلال تهران

    **شاگردی در مغازه پدر!

    پس از تحریم های عراق از سال ۱۹۹۰ همام مجبور شد از سنین کم و در
    دوران کودکی و نونهالی در مغازه شیرینی فروشی پدرش کار کند و پس
    از او نیز دیگر برادرانش در مغازه مشغول شدند ولی همام با پیشرفتی
    که در فوتبال داشت سبک زندگی اش را تغییر داد.

    **استعداد درخشان از نگاه AFC

    در ادامه درخشش همام طارق در رده پایه در مسابقات مختلف قاره به
    ویژه در بازیهای آسیایی ۲۰۱۶، کارشناسان فوتبال آسیا او را جزو
    استعدادهای آینده دار فوتبال قاره آسیا قرار داده و از این بازیکن
    و سبک فوتبالش به نیکی یاد کردند و حتی برخی کارشناسان به او لقب
    مسی عراقی دادند. برخی نیز او را با رحیم استرلینگ بازیکن انگلیسی
    تیم منچسترسیتی مقایسه می کنند که او نیز هافبک هجومی و وینگر
    بازی می کند. استرلینگ یک سال از طارق بزرگتر است.

    منبع : مشرق

    http://saten.ir/163599/%d9%87%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b7%d8%a7%d8%b1%d9%82-%d9%be%d8%b3%d8%b1-%d9%82%d9%86%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%82%d9%84%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d9%87%d8%b1/

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : همام,طارق,پسر,قناد,معروف,در,استقلال,تهران,عکس,و,کارنامه, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 232 تاريخ : يکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت: 17:03

فال روزانه پنجشنبه 11 مرداد 97

  • فال روزانه پنجشنبه 11 مرداد 97

    فال روزانه شما، فال روز بر اساس ماه تولد شما تهیه شده است.فال روز پنجشنبه 11 مرداد – 2 آگوست برای امروز شما

    فال روزانه متولدین فروردین ماه

    اگر امروز بتوانید خلاقیت تان را به نمایش درآورید خواهید دید که یک فرصت چشمگیر پیش پای تان قرار می گیرد. اکنون نباید به خاطر قضاوت دیگران خودتان را محدود کنید. امروز همه چیز مربوط به نشاطی است که در حال تجربه ی آن هستید، به ویژه اگر سعی کنید که به دنبال آزادی و فرار از محدودیت ها باشید. لازم است که برای مدت کوتاهی همه ی وظایف تان را از نو سازمان دهی کنید، طوری که بتوانید از کمک و حمایت دیگران بهره ببرید. اکنون فرصت از آن شماست تا مثبت اندیشی خود را نشان دهید.

    فال روزانه متولدین اردیبهشت ماه

    به نظر می رسد که یک نفر از اعضای خانواده یا دوستان تان امروز نقشه های بزرگی برای شما در سر دارد. برای یک مأموریت انتخاب شده اید، البته نه با اراده ی خودتان. اما تمایل دارید حالا که انتخاب شده اید در مسیر قرار بگیرید و ببینید چه پیش می آید. بد نیست گاهی به دیگران فرصت دهید که به جای شما انتخاب کنند.

    فال روزانه متولدین خرداد ماه

    امروز سرتان خیلی شلوغ است، اما در کنار کارهای زیادی که دارید از تفریح و نشاط هم برخوردارید. آدم های زیادی هستند که باید به دیدن شان بروید و جاهای زیادی که باید به آن ها سر بزنید. اما احتمال بروز مشکلات هم وجود دارد، زیرا ممکن است امروز نتوانید طبق برنامه عمل کنید. نگذارید هیچ چیز مثل آوار روی سرتان خراب شود. تا دیر نشده وظایف تان را تقسیم کنید تا کمی از بار مسئولیت های تان کم شود.

    فال روزانه متولدین تیر ماه

    امروز ممکن است از چیزهایی که می گویید خودتان تعجب کنید، به ویژه اگر قصد نداشتید که احساسات تان را با دیگران در میان بگذارید. به نظر می رسد که تصمیم دارید دیگران را هم به درون لاک دفاعی خود راه دهید. البته رازی ندارید که از آشکار شدن آن بترسید، اما اگر احساس ناراحتی کردید می توانید از آن ها بخواهید که شما را تنها بگذارند. یادتان باشد که این شما هستید که حد و مرزهای خودتان را مشخص می کنید.

    فال روزانه متولدین مرداد ماه

    اگرچه امروز از نظر احساسی دچار مشکل شده اید، اما با این حال هنوز هم نسبت به روند امور خوش بین هستید. تنها کاری که از دست تان برمی آید این است که به یک چیز بارها و بارها فکر کنید. البته به نظر می رسد که دیگران متوجه پیچیدگی های فکری شما نیستند. لزومی ندارد که دیگران را در افکارتان شریک کنید، آن ها در نهایت از نتیجه ای که رقم خواهید زد خوشحال می شوند.

    فال روزانه متولدین شهریور ماه

    امروز ممکن است قبل از این که از شما بخواهند افکارتان را رو کنید. اکنون تمایل دارید که همه چیز را بگویید، اما رازی دارید که آن را فاش نخواهید کرد. سعی کنید در هر شرایطی که قرار دارید اول بررسی کنید که چه چیزهایی قابل گفتن اند و چه چیزهایی را بهتر است که نگویید. هوشمندانه انتخاب کنید و موضوعات را عادلانه به بحث بگذارید.

    فال روزانه متولدین مهر ماه

    دوست دارید که یک جشن ترتیب دهید، اما اگر به جزییات کار دقت نکنید ممکن است به جای یک شادمانی جمعی، در نهایت همه چیز به آشفتگی کشیده شود. حتی اگر خودتان در مهمانی کس دیگری شرکت کنید باز هم نقش میزبان را به شما خواهند داد، زیرا می توانید با روی گشاده از مهمان ها پذیرایی کنید. با تمام وجود به دنبال لذت هستید، اما زیاده روی نکنید و راه تعادل را در پیش بگیرید.

    فال روزانه متولدین آبان ماه

    اگر فقط برای مدت کوتاهی تنها باشید می توانید دوباره انرژی های از دست رفته تان را بازیابید و احساس سرزندگی کنید. فرار کردن از مسئولیت های تان امروز به راحتی امکان پذیر است. باید احساسات تان را به تدریج در طول روز بروز دهید، وگرنه ممکن است از تجمع شدت احساسات ناگهان به مرز انفجار برسید. باید راهی پیدا کنید تا اگر ترسی در وجودتان هست از بین برود و به شکل اعمال مثبت بروز کند.

    فال روزانه متولدین آذر ماه

    درگیر جریان های آشفته ی احساسی شده اید، به همین خاطر نمی دانید که دقیقاً کجا باید پا بگذارید. اکنون زمان گفتگو با اطرافیان است، باید از رویاهای تان با آن ها صحبت کنید. از عمیق ترین ترس ها و والاترین رویاهای تان بگویید، همه ی این ها را با کسی که مورد اعتمادتان است در میان بگذارید.

    فال روزانه متولدین دی ماه

    به شدت تمایل دارید که از سوی همکاران تان مورد توجه قرار بگیرید. نسبت به آینده ی خود خوش بین و بیش از پیش برای رسیدن به اهداف تان در تلاش هستید. اگر به قابلیت های خود شک دارید به شما توصیه می شود که ترس ها و تردیدهای تان را کنار بگذارید. احساسات تان را با کسی که به شما نزدیک است در میان بگذارید، این فرصت است برای این که روابط تان را صمیمی تر کنید.

    فال روزانه متولدین بهمن ماه

    امروز ممکن است افسار برنامه ها از دست تان بیرون برود، زیرا مدام به این فکر می کنید که در مرحله ی بعد چه می گذرد. اما بد نیست که از این فرصت استفاده کنید و اهداف تان را قوت ببخشید، مثلاً به آینده ای که برای خودتان می پسندید فکر کنید. یادتان باشد که همه ی کارهای بزرگ از همین قدم اول شروع می شوند.

    فال روزانه متولدین اسفند ماه

    احساسات شدید و غلیظ به افکارتان راه پیدا کرده اند، به همین خاطر به سختی می توانید حقیقت را درک کنید. به دنبال لذت های گذرا نباشید، زیرا در نهایت شما را به رضایت نمی رسانند. پس حواس تان باشد که فریب هوی و هوس را نخورید. اولویت های تان را مشخص کنید و از نو شروع نمایید.

    فال روزانه پنجشنبه 11 مرداد 97

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : فال,روزانه,پنجشنبه,11,مرداد,97, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 213 تاريخ : يکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت: 2:36

عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

  • عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    دراین قسمت از عکس نوشته و تکست هاي آهنگ هاي خواننده هاي مشهور، از حمید هیراد گرفته تا بهنام بانی، یاس و حصین آهنگ نوشت ها و تکست هاي بی نظیری رابه اشتراک می‌گذاریم، شما میتوانید از این عکسهای برای پروفایل ها و پست هاي اینستاگرامی تان استفاده کنید، در ادامه با مجله پارس ناز همراه بمانید.

    ترانه نوشت آهنگ های خواننده های معروف

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    روزای سخت نبودن با تو … خلا امیدو تجربه کردم

    داغ دلم که بی تو تازه می شد … هم نفسم شد سایه ي سردم

    تورو میدیدم از اونور ابرا … که میخوای سرسری از من رد شی

    آسمونو بی تو خط خطی کردم … چه جوری میتونی انقده بد شی

    سکوت قلبتو بشکن و برگرد … نذار این فاصله بیشتر از این شه

    نمیخوام مثل گذشته که رفتی … دوباره آخر قصه همین شه

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عشق تو دار و ندار دلم بود … اومدی دار و ندارمو بردی

    بیا سکوتتو بشکن و برگرد … که هنوزم تو دل من نمردی

    سکوت قلبتو بشکن و برگرد … نذار این فاصله بیشتر از این شه

    نمیخوام مثل گذشته که رفتی … دوباره آخر قصه همین شه

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    تو که چشمات خیلی قشنگه

    رنگ چشمات خیلی عجیبه

    تو که این همه ی نگاهت

    واسه چشمام گرم و نجیبه

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    می‌دونستی که نموندی

    دلمو خیلی سوزوندی

    چشاتو ازم گرفتی

    منو تا گریه رسوندی

    می‌دونستی که چشامی

    همه ی‌ي آرزوهامی

    می‌دونستی که همیشه

    تو تموم لحظه‌هامی

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    من و انتظار و کابوس تنهایی..

    من و حس این که هر لحظه اینجایی

    دارم آینه ها رو گم می کنم کم کم..

    تو رو هر طرف رو می کنم، می‏بینم

    نگو از تو چشمام چیزی نمی‏خونی..

    تو که لحظه لحظه حالم رو می‏دونی

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    اگه این بهارم برنگردی خونه..

    دیگه چیزی از من یادت نمی‏مونه

    منو رها کن از این فکر تنهایی..

    تو نرفتی، نه تو هنوزم اینجایی

    دارم از خودم با فکر تو رد میشم..

    دارم عاشقی رو با تو بلد میشم

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    اگه این بهارم برنگردی خونه..

    دیگه چیزی از من یادت نمی‏مونه

    منو رها کن از این فکر تنهایی..

    تو نرفتی، نه تو هنوزم اینجایی

    منو رها کن از این فکر تنهایی..

    تو نرفتی، نه تو هنوزم اینجایی

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    زندگی نقطه سر خط بی وفایی شده عادت

    تو نوشته بودی دیدار سه تا نقطه … به قیامت

    زندگی نقطه سر خط تلگرافی شده نامت

    قلبم و مچاله کردی لای نقطه چین نامت

    عزیزم نقطه ته خط برو با خیال آسان

    به تو تقدیم این ترانه عوض جواب نامت

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    زیر دردام خط کشیدی ضربدر زدی رو اسمم

    تا بدونم که به عشقت تا که جون دارم طلسمم

    روی یک کاغذ بی خط حرفای خسته به نوبت

    توی سرزمین نامت حرف ت کرده قیامت

    ت مثه تو مثه تردید ت مثه آخر طاقت

    مثه تنهایی مثه تب مثه آخر خیانت

    عزیزم نقطه ته خط برو با خیال آسان

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    من بی تو پریشان و تو انگار نه انگار….

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    باز منم و حسرت این که دوباره تنهام

    و از خدا حالا می خوام من

    دو بال پرواز

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف (4)

    گرگ باش

    مث من

    مث ببر

    مث جغد تو پرسه هاي شب…

    مث سنگ تو لحظه هاي سخت تو عرصه هاي تنگ…

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : عکس,نوشته,آهنگ,های,معروف,تکست,های,آهنگ,های,معروف,(4), نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 220 تاريخ : شنبه 13 مرداد 1397 ساعت: 20:22

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

    دانلود مبانی نظری پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

    چکیده

    امروزه مدیران در همه سازمان ها، خواستار استفاده بهینه از امكانات و ظرفیت های موجود در بخش های مختلف می باشند. بنابراین وجود مدلی منطبق با ساختار برنامه استراتژیک سازمان ها به منظور ارائه بازخورد در راستای بهبود عملكرد شعب مختلف آن ها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. یک روش متداول، مدیریت عملکرد كارت امتیازی متوازن  می باشد که شاخص هایی در چهار منظر مالی، فرآیندها، مشتری و یادگیری، رشد و توسعه بوده و با هدف ایجاد توازنی بین چهار منظر می باشد.در این پژوهش که در شهرداری اصفهان صورت پذیرفته است، ابتدا نقشه استراتژی شهرداری اصفهان بر اساس برنامه راهبردی شهرداری اصفهان در بازه زمانی 90 تا 95،  تهیه گردید که طی آن مقاصد راهبردی، اهداف راهبردی به همراه روابط علت و معلولی مابین آنها و شاخص های لازم در چهار وجه تعیین شده کارت امتیازی متوازن مشخص گردیده است.

     سپس داده های جمع آوری شده این اهداف و شاخص ها در شهر اصفهان به صورتی کاملاً کمی درآمده و آنگاه به با توجه به اهداف کمی به ارزیابی هر کدام در بازه زمانی سال های 1390 تا 1392، پرداخته شده است. از نتیجه ارزیابی اهداف، میزان موفقیت هر هدف مشخص می گردد که به عنوان وروردی جهت اولویت بندی پروژه‌های آتی شاخص مشخص شده در برنامه اصفهان 95،  با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت  مورد استفاده قرار گرفته است . 

    به عبارت دیگر این پژوهش به ارائه مدل تلفیقی کارت امتیازی متوازن(BSC) و گسترش کارکرد کیفیت (QFD) به منظور ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان و اولویت بندی پروژه ها در جهت بهبود عملکرد ، پرداخته است. 

     نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که شهرداری اصفهان با توجه به انجام کلیه اقدامات و پروژه های مصوب در برنامه راهبردی خود( اصفهان95 ) ،  که طی سال های 90 تا 92 انجام پذیرفته است، در دستیابی به برخی از اهداف راهبردی خود (توسعه و نگهداری فضای سبز شهری، مدیریت مطلوب پسماند شهری، ساماندهی بافت فرسوده، توسعه حمل ونقل عمومی، توسعه زیرساختها و برنامه های ورزشی، توسعه زیرساختها و برنامه های تفریحی) به موفقیت 100 درصدی نائل نشده است که بر اساس آن جهت برطرف نمودن شکاف حاصل از وضعیت موجود و مطلوب لازم است پروژه های شاخص تعیین شده را به ترتیب اولویت مشخص شده با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت، اجرائی نماید.

    واژه های کلیدی :

    ارزیابی عملکرد

    کارت امتیازی متوازن

    گسترش کارکرد کیفیت

    اولویت بندی پروژه ها

    اهمیت و ضرورت پژوهش

    ارزیابی عملکرد سازمان ها یکی از ابزارهای قدرتمند مدیریتی است که می توان به کمک آن از وضعیت سازمان، اطلاعات لازم را به دست آورد. رسالت اصلی سنجش عملکرد ، تعیین کارایی و اثربخشی سازمان تحت ارزیابی است، ولی در کنار آن باید توانایی تعیین نقاط قوت و ضعف سازمان را نیز داشته باشد و راهکارهایی نیز برای رفع نقاط ضعف ارائه دهد. (سنجری و ابطحی, 1390, ص. 14)

    امروزه با رشد و توسعه روز افزون سازمان های از یک سو و تغییرات سریع و عمیق در شرایط محیطی از سوی دیگر سازمان ها را وادار به پذیرش مفهوم رقابت و رقابتی شدن کرده به گونه ای که شرط بقاء سازمان ها ارتقاء عملکرد آنها شده است. بدیهی است سازمان هایی که رویکرد استراتژیک داشته  باشند می توانند به حیات خود ادامه دهند. اما آنچه مسلم است وجود استراتژی به تنهایی کافی نیست بلکه اجرا و کنترل استراتژی ها ست که سازمان را پیش می برد (غلامی, 1386) .

    علیرغم اهمیت استراتژی ها و تلاش سازمان ها برای بکارگیری آنها تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، تعداد بسیار کمی ار سازمان ها موفق به اجرای استراتژی هایشان شده اند. مدیران سازمان ها برای اطمینان از اجرای موفق استراتژی ها خود از سیستم های سنجش عملکرد استفاده می نمایند. بررسی ها نشان داده که سیستمهای سنجش عملکرد سنتی که عمدتا بر پایه شاخص های مالی هستند جوابگوی نیاز امروز سازمان ها نمی باشند. این سیستم های سنجش بیشتر به گذشته سازمان توجه دارند. در حالی که سازمان ها به ابزارهایی نیاز دارند که آن ها را به سمت آینده سوق دهد. (کاپلان  و نورتون , 1992)

    با توجه به ضرورت سنجش عملکرد، کاپلان و نورتون در یک طرح تحقیقاتی به ارائه یک مدل متوازن جهت ارزیابی عملکرد سازمان ها پرداخته اند. آنها علاوه بر جنبه مالی که در بیشتر سیستم های ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار می گرفت به جنبه های عملکردی دیگر همچون جنبه مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری نیز توجه نمودند. در مدل کارت امتیازی متوازن  چشم انداز و استراتژی های سازمان به یک سری اهداف راهبردی در این چهار جنبه تبدیل می شوند. سپس برای ارزیابی توفیق در این اهداف در هر جنبه ، شاخص هایی برای آنها در نظر می گیرند. در مرحله بعد تعیین اهداف کمی برای دوره های زمانی مشخص برای هریک از آنها و در انتها اقدامات ابتکاری اجرایی جهت تحقق این اهداف برنامه ریزی و به مورد اجرا گذاشته می شود (نورالسنا, 1388).

    بین جنبه های مدل کارت امتیازی متوازن و اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه نوعی ارتباط علی و معلولی وجود دارد. به طوریکه برای کسب دستاورد های مالی(منظر مالی) می بایست برای مشتریان خود ارزش آفرینی کنیم(منظر مشتری) واین کار عملی نخواهد بود مگر اینکه در فرآیندهای عملیاتی خود برتری یابیم و آن ها را با خواسته های مشتریانمان منطبق سازیم(منظر فرآیند های داخلی) و کسب برتری عملیاتی و ایجاد فرآیند های ارزش آفرین ، امکان پذیر نیست مگر اینکه فضای کاری مناسب را برای کارکنان ایجاد و نوآوری و خلاقیت و یادگیری و رشد را در سازمان تقویت نمائیم(منظر رشد و یادگیری) (بختیاری, 1388). 

    کارت امتیازی متوازن ابتدا تنها برای ارزیابی عملکرد سازمان ها معرفی شده بود اما پس از مدتی پدید آورندگان آن متوجه شدند که برخی سازمان ها از آن برای کمک به اجرای  استراتژی خود استفاده می کنند. کاپلان و نورتون در مقاله خود با عنوان "اگر با استراتژی های خود مشکل دارید آن ها را ترسیم کنید" بحث نقشه استراتژی را مطرح نمودند. (کاپلان و نورتون, 1996)

    نقشه استراتژی همان ترسیم روابط علت و معلولی میان اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه کارت امتیازی متوازن می باشد. در واقع نقشه استراتژی یک ساختار منطقی و جامع برای تشریح استراتژی ها و انتقال آن به کلیه سطوح سازمان فراهم می سازد. روابط علت و معلولی موجود در نقشه استراتژی سازمان نشان می دهد که چگونه دارایی های نامشهود به نتایج ملموس تبدیل می‌شوند.

    یکی از مردمی‌ترین سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته و وظایف بسیار زیادی را در قبال شهروندان به عهده دارد، شهرداری‌ها می‌باشند. امروزه مدیران شهری در محیط بسیار پیچیده  و پر چالش فعالیت می‌کنند که ایجاد اهداف صحیح و درک چگونگی نیل به آنها و همچنین کنترل استراتژی ها و عملیات سازمان، به امری حیاتی تبدیل شده است . لذا با توجه به ارتباط مستقیم و محسوس با کل جامعه شهری باید سیستم ارزیابی عملکرد بسیار کاملی برای برنامه های راهبردی خود داشته باشند.

    در این پژوهش به ارائه ی روشی برای ارزیابی برنامه ی راهبردی پرداخته می شود که بدین منظور از تکنیک کارت امتیازی متوازن و گسترش کارکرد کیفیت  استفاده می شود. در ابتدا برنامه راهبردی شهرداری اصفهان  به طور کامل شناخته می شود و در ادامه اهداف برنامه در قالب چهار منظر BSC قرار می گیرد و با حضور متخصصین امر و خبرگان دانشگاهی نقشه استراتژی با مشخص نمودن روابط علت و معلولی پدید می آید. در ادامه با بررسی ادبیات پژوهش و استفاده از نظرات متخصصین و خبرگان دانشگاهی، شاخص های کمی و کیفی اهداف راهبردی مشخص و نسبت به اهداف سازمانی درصد تحقق آن ها محاسبه می گردد.

     جهت محاسبه شاخص های سنجش از داده ها و اطلاعات موجود در سازمان استفاده شد که داده های کمی از کتاب آمار نامه شهر اصفهان استخراج و اطلاعات داده های کیفی از نظر سنجی های صورت گرفته از شهروندان اصفهانی که به صورت سالانه تهیه می گردد استفاده گردید. در ادامه اهدافی که میزان دستیابی به آن ها در سطح پایین تری بوده است شناسایی و در انتها با استفاده از ابزار QFD جهت افزایش درصد تحقق برنامه، به اولویت بندی پروژه های شاخص آتی در برنامه اصفهان 95 مشخص گردیده بود پرداخته شد.

    فهرست مطالب

    2- فصل دوم ادبیات پژوهش 14

    2-1- مقدمه 14

    2-2- مبحث اول: مروری بر مفاهیم ارزیابی عملکرد 14

    2-2-1- مفهوم ارزیابی عملکرد 15

    2-2-2- ضرورت ارزیابی عملکرد 15

    2-2-3- اهداف ارزیابی عملکرد 15

    2-2-4- انواع مدل های ارزیابی عملکرد 16

    2-2-5- ارزیابی عملکرد سنتی و نوین 17

    2-2-6- چرایی انتخاب کارت امتیازی متوازن 18

    2-3- مبحث دوم: تفصیل مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت 19

    2-3-1 معرفی کارت امتیازی متوازن 19

    2-3-2 سیر تاریخی کارت امتیازی متوازن 21

    2-3-3- كارت امتیازی متوازن و مناظر آن 24

    2-3-4- نقشه استراتژی 34

    2-3-5- مزایای كارت امتیازی متوازن 35

    2-3-6- گسترش استفاده از كارت امتیازی متوازن 37

    2-3-7- کارت امتیازی متوازن در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی 39

    2-3-8- گسترش كاركرد كیفیت 40

    2-3-9- ماتریس خانه كیفیت HOQ 42

    2-4- مبحث سوم: شهرداری اصفهان 44

    2-4-1- تاریخچه شهرداری 44

    2-4-2- تاریخ تشکیل انجمن بلدیه در اصفهان 47

    2-4-3- معرفی شهرداری اصفهان 47

    2-4-4- تبیین مدل ها و انتخاب مدل مناسب برنامه ریزی استراتژیک در شهرداری اصفهان 49

    2-5- مبحث چهارم: پیشینه ای از ادبیات پژوهش 51

    2-5-1- پژوهشهای داخلی 51

    2-5-2- پژوهشهای خارجی 56

    -3-5-2 جمعبندی پیشینه پژوهش 59

    منابع فارسی 101

    منابع لاتین 103

    فهرست اشکال

    ‏شکل2-1 سیستم مدیریت عملكرد كارت امتیازی متوازن 21

    شکل2-2 الگوی جامع مدیریت استرتژیک بر اساس مدل دیوید 50

    شکل2- 3 نقشه استراتژی شهرداری تهران تهیه شده در سال89 52

    شکل2- 4 نقشه استراتژی شهرداری مشهد در سال های 93تا 96 تهیه شده در سال92 53

    شکل2-5 نقشه استراتژی شهر جده تهیه شده در سال2009 57

    شکل2-6 مدل نقشه استراتژی شهر استانبول تهیه شده در سال2010 58

    فهرست جداول

    ‏جدول2-1 جمع بندی پیشینه پژوهش داخلی 60

    ‏جدول2-2 جمع بندی پیشینه پژوهش خارجی 60

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : مبانی,نظری,ارزیابی,عملکرد,سازمان,با,روش,ارزیابی,متوازن,و,اولویت,بندی,پروژه,های,آن,با,توسعه,عملکرد,کیفیت, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 214 تاريخ : پنجشنبه 11 مرداد 1397 ساعت: 14:24

سرور مجازی چیست؟ سرور مجازی یا وی پی اس اصطلاحی هست که بین هاستینگها رواج دارد سرور مجازی از تقسیم سرور اختصاصی با استفاده از مجازی سازهای مانند وی ام ویر یا کی وی ام و دیگر مجازی ساز ها به وجود میاد در این بیان شرکتهای زیاد هستند که ارائه سرور مجازی پرداختند که ما به یکی از برترین آنها در اینجا خواهیم پرداخت :شرکت سروای تی این شرکت یکی از ارائه دهنده های خوب سرور مجازی مباشد که در ان میتوانید این خدمات را مشاهده کنید

سرور مجازی ابری

سرور مجازی آلمان KVM

سرور مجازی آلمان حرفه ای

سرور نیمه اختصاصی (VDS)آلمان

این محصولاتی که در بالا معرفی شد تعداد بسیار کمی از سرویس های این شرکت میباشد که شما میتوانید از آن استفاده کنید نظرات کاربرانی که از سرویسهای این شرکت استفاده کردن مثبت بوده و نارضایتی بین انها مشاهده نمیشود



آپلود عکس 


 

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : سرور,مجازی,پایدار, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 9 مرداد 1397 ساعت: 19:16

برای سفارش محصولات به ادرسهای زیر با ما تماس بگیرید یا بر روی عکس کلیک کنید

076-3527-0546تلفن تماس:   

[email protected]ایمیل  :

سایت  :  www.yasbeauty.ir

کانال تلگرام :  t.me/Yasbeauty_ir

 

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : لوازم,ارایشی,بصورت,عمده,با,کیفیت,و,ارزان,لوازم ارایشی با کیفیت و ارزان,لوازم ارایشی با کیفیت و ارزان و عمده, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 407 تاريخ : دوشنبه 8 مرداد 1397 ساعت: 20:00

سرور مجازی چیست؟ سرور مجازی یا وی پی اس اصطلاحی هست که بین هاستینگها رواج دارد سرور مجازی از تقسیم سرور اختصاصی با استفاده از مجازی سازهای مانند وی ام ویر یا کی وی ام و دیگر مجازی ساز ها به وجود میاد در این بیان شرکتهای زیاد هستند که ارائه سرور مجازی پرداختند که ما به یکی از برترین آنها در اینجا خواهیم پرداخت :شرکت سروای تی این شرکت یکی از ارائه دهنده های خوب سرور مجازی مباشد که در ان میتوانید این خدمات را مشاهده کنید

سرور مجازی ابری

سرور مجازی آلمان KVM

سرور مجازی آلمان حرفه ای

سرور نیمه اختصاصی (VDS)آلمان

این محصولاتی که در بالا معرفی شد تعداد بسیار کمی از سرویس های این شرکت میباشد که شما میتوانید از آن استفاده کنید نظرات کاربرانی که از سرویسهای این شرکت استفاده کردن مثبت بوده و نارضایتی بین انها مشاهده نمیشود


آپلود عکس 


 

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : سرور,مجازی,با,کیفیت,و,پایدار,سرور مجازی المان, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 222 تاريخ : جمعه 5 مرداد 1397 ساعت: 18:01

در طراحی سایت امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید. همچنین روش مناسبی برای بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیک می باشد. در این مقاله می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است . در ابتدا به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

بک-لینک-چیست-و-در-بهینه-سازی-سایت-چقدر-مهم-است

گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند.

توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : بک,لینک,چیست,و,در,بهینه,سازی,سایت,چقدر,مهم,است؟,بک لینک رایگان,بک لینک ارزان ,بک لینک واقعی ,بک لینک با کیفیت, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 705 تاريخ : پنجشنبه 4 مرداد 1397 ساعت: 19:50

کترینگ شرکتی به اشپزخانه های صنعتی گفته می شود که در آن غذا با حجم بالا و تعداد زیاد برای افراد شرکت های طرف معامله، تهیه غذای پرسنل صورت می گیرد. شرکت ها برای تامین غذای مورد نیاز روزانه ی پرسنل خود از طریق تحقیقات بازار و تحقیقات پزشکی و نوع کار و شرکت کارفرما برنامه ی تهیه غذای سازمانی را ایجاد و تصویب کرده و از طرق مختلف با آشپزخانه های اصطلاحا صنعتی که در این حوزه و در دسترسی شرکت کارفرما می باشند، قرار داد می بندند. در اینگونه قرارداد هاابتدا آشپزخانه صنعتی مورد نظر کیفیت غذا ها و لحاظ کردن مسائل بهداشتی را به اثبات رسانده و طبق موارد عرفی و غذاهای قانونی و حلال و معمول در جامعه منوی غذای پرسنلی خود را به شرکت کارفرما ارائه کرده و کارفرما بر اساس اولویت ها، نظرات کارشناسان بهداشت و بررسی استانداردها و سیاستها و سطح کاری خود لیست غذای شرکتی مورد نظر خود را از بین منوی غذای پرسنلی که آشپزخانه ارائه می کند انتخاب می نماید. در این هنگام ممکن است منوی غذای شرکتی که شرکت کارفرما از آشپزخانه ی صنعتی درخواست می کند، به صورت هفتگی تغییر کند که بر اساس این تغییر و درخواست های کارفرما و ظرفیت آشپزخانه منوی غذای هفتگی از طرف آشپزخانه به کارفرما ارائه می شود و کارفرما بر اساس سیاستها و بودجه ی خود منوی شرکتی را مورد بررسی و تحقیق قرار داده و نهایتن تصویب می کند. برای تصویب منوی شرکتی که شرکت کارفرما از آشپزخانه صنعتی درخواست می کند بایستی مسئولین ذیربط در کارفرما و آشپزخانه بر روی مواردی مانند قیمت و قیمت منوی شرکتی که مبنای تسویه حساب بین دو شرکت خواهد بود مذاکره کرده و به یک قیمت مشخص استاندارد برای غذای هفتگی پرسنل منطقی و معقول به نظر یرسد و کیفیت های مورد نیاز را نیز داشته باشد، برسند. این قیمت بین کارفرما و کترینگ شرکتی تصویب شده و مبنای پرداخت ها در قبل غذای تامین شده از سوی کترینگ شرکتی برای شرکت کارفرما قرار می گیرد. در کل تهیه غذای شرکتی کاری بسیار حساس بوده و از لحاظ میزان تاثیر بر مواردی حیاتی در سازمان مانند سلامتی و بهره وری نیروی پرسنلی شرکت بسیار تاثیرگذار و حایز اهمیت می باشد ضمن اینکه در برخی مناطق مانند مناطق ویژه دستورالعمل های بسیار سخت گیرانه ای تصویب گردیده و به مورد اجرا گذارده می شود که در اینگونه موارد هرگونه تخطی کترینگ شرکتی از استاندارد های بهداشتی می تواند تبعات وسیعی را برای آن بهمراه آورد. خاطر نشان می گردد که تهیه غذای پرسنل بسیار مهم بوده و بخشی از حقوق اساسی پرسنل شرکت بعنوان مستخدمین شرکت تامین کننده ی غذا را تشکیل می دهد. لذا برای انتخاب بهترین کترینگ شرکتی مناسب و نتیجتا تهیه غذای پرسنل به صورت مناسب می بایستی با توجه به افزایش حجم آشپزخانه ها در بازار تهیه غذای شرکتی کمال توجه را بکار برد.

 

نامه نگاری...
ما را در سایت نامه نگاری دنبال می کنید

برچسب : غذای,شرکتی,غذای شرکتی ,غذای مامانپز, نویسنده : kavoosifar example12 بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 2 مرداد 1397 ساعت: 19:48

لینک دوستان

خبرنامه